29.01.2013

Dip oliwkowy i pomidorowy



... oj nie potrafię się zebrać ostatnio ze wszystkim, brak czasu, brak organizacji, brak energii, chwilowy brak męża oraz przede wszystkim brak słońca ! to wszystko sprawia, że brak mi sił do działań, również na blogu, zbieram się jednak powoli, zaczynając od dwóch pysznych dipów :)

Dipy na bazie twarogu robiłam kilkukrotnie, ale nigdy z tak ciekawymi dodatkami, przepis na pierwszy dip pochodzi z blogu w sezonie , dziękuję Aga! drugi z fetą zmieniłam, gdyż uwielbiamy suszone pomidory

Dip oliwkowy

pół szklanki orzechów włoskich
ząbek czosnku
świeża bazylia
pół szklanki oliwek zielonych + nieco płynu oliwkowego
(ja zamiast płynu dolałam oliwy z oliwek)
200 g tłustego twarogu
sól

W blenderze miksujemy orzechy z czosnkiem i ziołami, następnie dodajemy oliwki i ser, solimy i miksujemy całość. Podobnie jak Aga pozostawiłam w dipie drobinki oliwek, czyli nie miksowałam zbyt długo.

Dip pomidorowy

opakowanie polskiej fety
około 10 suszonych pomidorów z oliwy
+oliwa od pomidorów, z kawałkami bazylii i czosnku
słodka papryka w proszku

Pomidory kroimy na maleńkie kawałki, dorzucamy do sera, łączymy z oliwą i miksujemy, dip jest bardzo wyrazisty w smaku, a konsystencja niezwykle aksamitna.

Do dipów idealnie pasują paluszki grissini, które ja akurat piekłam oraz po prostu surowe warzywa (marchewka, papryka)

Dipy były dodatkiem do kolacji urodzinowej Tymona, poniżej prezentacja tortu, nad, którym nieźle się naćwiczyłam :)  tort na bazie bitej śmietany z mrożonymi w sezonie, specjalnie na tę okazję borówkami. Nad biszkoptem muszę jeszcze popracować, dlatego przepisu nie podaję


miał być Spiderman i kropka :)



40 komentarzy:

  1. dip prezentuje się apetycznie ale tort to mistrzostwo! piękna dekoracja:)Sto lat dla Tymona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dipy pycha! Szalenie podoba mi sie ta okrągła deska. Gdzie taką można kupić? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ją już od tak dawna, że niestety nie pamiętam ...

      Usuń
  3. Miał być Spiderman i był:-) 100 lat dla jubilata:-) A dipy, świetnie skomponowane. Chętnie sięgnę po nie...:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko pięknie wygląda, a tort to cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo, bardzo dziękuję, tortu piekielnie się bałam ... ale wyzwania są najfajniejsze :)

      Usuń
  5. Ucałuj od nas Tymona :) Jego miny na zdjęciach - GENIALNE :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj kocham te jego minki, przekazałam ucałowania !

      Usuń
  6. Ależ piękny tort! 100 lat dla Szanownego Jubilata! :)
    PS. Dipy też super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbuję z chęcią, sobie zrobię pomidorowy, mężowi oliwkowy; dla każdego coś dobrego hihi. :)
    Tort zrobiony do komlpetu do wdzianka Tymona. Wszystkiego najlepszego dla Młodzienca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wdzianko musiało być :)
      dziękujemy za życzenia, mi też chyba pomidorowy bardziej przypasował ...

      Usuń
  8. Wszystkiego najlepszego dla Tymonka, tort zrobiłaś mu rewelacyjny:-). Dipy uwielbiam:-), trochę się zgrałyśmy bo u mnie dziś hummus:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy, hummus widziałam i z pewnością przygotuję :)

      Usuń
  9. Człowiek-pająk króluje:] 100 lat dla Solenizanta! A dipy to świetny pomysł na imprezy! Deska rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. deskę mam dość długo, a dopiero od niedawna częściej z niej korzystam
      do dipów nadaje się idealnie
      zgadza się człowiek pająk królował, nawet ja ubrałam sweterek w barwach czerwono niebieskich :)
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Dipy jak dipy ale torcisko to dopiero Ci sie udaloI bez biszkoptu na 100 % przepis mozesz podac bo wyglada fenomenalnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis podam w kwietniu jak już wszystko dokładnie dopracuję, Nina ma wtedy urodziny, więc kolejne dla mnie wyzwanie :)

      Usuń
  11. Wow! Udane masz te swoje "Pajączki" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne dipy! Tort też nie umknął mojej uwadze ;D Genialny! :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dip oliwkowy przemawia do mnie- o tak! Mina Tymona na lewym- dolnym zdjęciu mówi wszystko ;) Sto lat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak miło, że wszyscy składają mu życzenia :)
      my pozdrawiamy cieplutko!

      Usuń
  14. Mmm pysznie się prezentują te dipy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. prawdziwy spiderman!:) tort imponujący!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tak się bałam go przygotowywać ... dziękuję

      Usuń
  16. z suszonymi pomidorami chyba wszystko wychodzi pyszne!
    zdolniacha z Ciebie - taki tort! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację, jeśli chodzi o te pomidory :) najlepiej jeszcze gdy sa własnej produkcji, ale nam już nasze niestety się skończyły

      Usuń
  17. Marto, nie żartuj. Sama zrobiłaś ten tort? Jesteś niesamowita!!!!
    Mieszkam w Borówcu ale z drugiej strony, koło Kamionek. Może choć na chwilę się wyrwiesz do mnie na 10 minut chociaż?
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się, że je zrobiłaś, są świetne. Bardzo fajnie je podałaś - też mam taką dechę ale nie serwowałam w niej dipów nigdy. Następnym razem to zrobię. Tymek cudny! Życzę mu równie wspaniałych maminych tortów w kolejnych latach ;)

    OdpowiedzUsuń