12.01.2013

Hamburger wołowy



mój mąż spojrzał na mnie krzywo gdy do koszyka na zakupach wrzuciłam bułki do hamburgerów  .... no ale jak tu zrobić hamburgera bez bułki, no nie da się, a taka zdrowa razowa z ziarenkami nijak pasuje

hamburger chodził za mną od kiedy zobaczyłam na stronie kulinarni.pl przepis Kingi Paruzel 
nie do końca się przygotowałam, ponieważ zabrakło sosu Worcestershire, jednak mimo to było pysznie, minus również za brak domowego keczupu i majonezu, ale za to smak karmelizowanej cebulki był chyba taki jak potrzeba czyli boski, robiłam  pierwszy raz i z pewnością nie ostatni
podaję przepis z delikatnymi zmianami, u mnie na cztery porcje, zachęcam również do obejrzenia filmiku Kingi klik

składniki:
600 g mielonego mięsa wołowego
sól, pieprz
2 łyżki musztardy
odrobina wody
4 bułki pszenne
keczup
majonez
kilka korniszonów
4 plastry żółtego sera
2 pomidory
kilka liści sałaty
łyżka octu balsamicznego ciemnego
łyżka cukru
olej do smażenia
dwie czerwone cebule

Mięso doprawić solą, pieprzem i musztardą. Ugniatać chwilę z odrobiną zimnej wody. Uformować burgery. Cebulę pokroić w talarki, wrzucić na rozgrzany olej, posypać cukrem i podsmażyć chwilę, następnie dodać octu i poczekać aż się zredukuje. Mięso smażyć na oleju cztery minuty z każdej strony. W tym czasie włożyć przekrojone bułki do rozgrzanego piekarnika na kilka minut. Podpieczoną bułkę posmarowałam keczupem, położyłam mięso, cebulę, żółty ser, pomidory, ogórki, sałatę, a górną część posmarowałam majonezem. Gotowe.
Dzieci jadły bez cebulki i ser wylądował bezpośrednio na gorącym mięsie, był to strzał w dziesiątkę ser się delikatnie roztopił, przez co smakowało chyba jeszcze bardziej.


41 komentarzy:

  1. Domowe hamburgery uwielbiam! Oj, zjadłabym, zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju za mną też chodzą hamburgery,a teraz nie mogę przestać o nich myśleć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za mną chodziły tak intensywnie, że musiałam zrobić :)

      Usuń
  3. ojj tak tutaj aby był prawdziwy typowy burger potrzeba takiej buły ^^
    pięknie i zdrowo wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne! Mój Luby by wciągnął;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Moj M też uwielbia za to ja uwielbiam je robić, mniej jeść:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jem hamburgera raz na kilka lat, więc ten bardzo mi smakował :)

      Usuń
  6. domowa wersja zawsze rządzi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki domowy hamburger to świetna sprawa i nieporównywalnie zdrowszy od tego z fast foodu.Robię czasem dla mojego dziecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje dzieciaki zjadły z apetytem, ale bez cebulki

      Usuń
  8. Your homemade burger looks delicious. Homemade product is always healthier and tastier than the commercial ones. Nice.

    OdpowiedzUsuń
  9. domowe hamburgery są świetne i co najważniejsze wiemy co w nich jest:) ja też od czasu do czasu serwuję mojej rodzince:)

    OdpowiedzUsuń
  10. domowe hamburgery są smaczniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Można jeszcze zrobić domowe bułki hamburgerowe :) Ja zrobiłam i już nigdy nie sięgnę po sklepowe :) Twój burger wygląda świetnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie bułki powinnam zrobić sama
      następnym razem wezmę Twój przepis i wtedy będzie idealnie :)

      Usuń
  12. Nie jadam często hamburgerów, ale Twój wygląda tak apetycznie, że zjadłabym go z ogromną przyjemnością :p

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tą bułką trochę racji jest ... pierwsze skojarzenie z hamburgerem - to miękka , ciepła bułka w którą powoli wgryzamy się poszukując pozostałych smaków ... w domu robimy hamburgery w bułkach pełnoziarnistych ... są pyszne , ale tej miękkości bułki mi w nich brakuje / ale dzieciom o tym nie mówię :):):) /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następnym razem postaram się najpierw wyprodukować własne bułki

      Usuń
    2. wieeeesz , tak po cichu Ci powiem , te hamburgery w mięciutkich bułeczkach są chyba smaczniejsze :):):)

      Usuń
  14. Kolorowy i smakowity burger. Znacznie lepszy niż te z papierowego mięsa kupowane w budce na rogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z mięsem to fakt, moje było 100% mięsa w mięsie :)

      Usuń
  15. mój brat jest wielbicielem hamburgerów:) także na pewno by mu posmakował:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny i bardzoooo apetyczny , tylko dla mnie wersja wegetariańska, same warzywka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj za to dla mnie to mięso było największa atrakcją !

      Usuń
  17. Zaszalałaś. Ślina pociekła i ubrudziła klawiaturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio bardzo popularne te burgery. Ja jeszcze się wstrzymam przed ich zrobieniem...

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry hambrger to jest coś! Polecam (w razie wizyty w Krakowie) odwiedzić Moaburer - najlepsze jakie jadłam w życiu. I duże, takie całoobiadowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, może życie mną tam kiedyś pokieruje :)

      Usuń
  20. Pan Hamburger pełna gębą! Piękny!;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny przepis.Nie to co w Mc Donaldzie w którym byłem jeden raz w moim długim życiu i to z moją wnuczką.Na pewno więcej tam nie pójde,jak i do tych innych.Ale wytłumacz dzieciom,że podają tam gówniane jedzenie.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no więc moje dzieci bardzo ciągnęło do McDonalda, ale kiedy w końcu uległam i dostały do hamburgerze, starsza córka (całe szczęście :) gdy zaczęła jeść powiedziała :
      -Ale to jedzenie jest niedobre Mamo
      uff ...

      Usuń